[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
آشنایی با انجمن
جایگاه و نقش انجمن
اساسنامه انجمن
ماموریت، اهداف و برنامه‌ها
مسئولین انجمن
روند تاسیس انجمن
آشنایی با آرم انجمن
عضویت در انجمن
اطلاعات ثبت نام
دستور العمل و شروع ثبت نام
خدمات انجمن به اعضا
اعضای پیوسته انجمن
اعضای افتخاری
اعضای حقوقی
نمایندگان انجمن در دانشگاه ها
     و مراکز آموزش عالی
شاخه دانشجویی انجمن
آیین نامه شاخه دانشجویی انجمن
اعضای شاخه دانشجویی
وظایف مسؤولین شاخه
خدمات انجمن به مسؤولین شاخه
رویدادهای انجمن
اخبار انجمن
محفل ماهانه اندیشه ورزی
کارگاه های آموزشی
نشست های علمی
اخبار جامعه علمی
معرفی مجلات علمی
اخبار مجلات علمی
اخبار خبرگزاری‌ها
سمینارها و کنفرانس‌ها
بخش آموزش
کتابخانه
خبرنامه
بانک منابع علمی + دانلود
کتاب (27)
مقاله (414)
گزارش (3)
یادداشت ها و تحلیل ها
حوزه های سیاستگذاری
بین رشته ای
مسائل رشته
دریافت فایل
فرم طرح پژوهشی
فرم درخواست نشر کتاب
تسهیلات انجمن
راهنمای صفحات
جستجو در انجمن
صفحه برترین‌های انجمن
اطلاع‌رسانی به دوستان
محفل بحث و گفتگو
برقراری ارتباط با انجمن
نشانی و تلفن ما
فرم برقراری ارتباط
پست الکترونیک
پیوندهای مفید
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: همایش ملی تعالی خدمات عمومی
:: گزارش برگزاری کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی
:: امضاء تفاهم نامه انجمن مدیریت دولتی ایران با ناجا
:: کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی
:: چهارمین نشست انجمن علمی مدیریت دولتی ایران
:: کارگاه مقاله نویسی
:: سومین نشست انجمن مدیریت دولتی ایران
:: دومین نشست انجمن علمی مدیریت دولتی ایران
:: گزارش برگزاری نشست علمی با موضوع بازشناسی هویت مدیریت دولتی در روز سه شنبه مورخ 1394/12/11
:: نخستین کنفرانس ملی مدیریت دولتی ایران، با رویکرد خط مشی گذاری
:: دانشمندان پر تالیف ایران معرفی شدند
..
طراحی
عضویت
ads
:: فراخوان همکاری علمی در خصوص تدوین منابع آموزشی «برنامه جامع آموزش کارگزاران فرهنگی دانشگاه‌ها» ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۰/۱۸ | 

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در چهارچوب "برنامه جامع آموزش کارگزاران فرهنگی دانشگاه ها" مجموعه کتابهایی را در قالب طرح " در مسیر شدن" تالیف می نماید. کتاب ها بر حسب نیاز سنجی های انجام شده در سطوح مختلف مخاطبین از جمله مدیران فرهنگی، کارشناسان فرهنگی، کانون های فرهنگی، هیات تحریریه نشریات، انجمن های علمی، شوراهای صنفی و هیات های نظارت بر تشکل های اسلامی می باشد و حیطه های موضوعی طرح نیز اعم از تاریخ، ادبیات، آسیب شناسی اجتماعی، مدیریت، حقوق، علوم ارتباطات و .... است. لذا از کلیه پژوهشگران جهت همکاری در این طرح دعوت می گردد.

 خواهشمند است  با رجوع به جدول پیوست و با مطالعه عناوین کتاب، سطح مخاطب، هدف و سرفصل  مصوب، طرحنامه پیشنهادی را تا پایان دی ماه 1391به آدرس انجمن ارسال فرمایید:

 دریافت طرح نامه
                                                                                                                
 

عنوان

 
 

سطح مخاطب

 
 

هدف

 
 

سرفصل‌ها

 
 

کار گروهی

 
 

کانون‌های فرهنگی

 
 

آشنایی با جذب نیرو، جانشین پروری، تشکیل کارگروه، ویژگی‌ها و کسب مهارت‌های کارگروهی

 
 

تعریف نیروی داوطلب، شناخت و جذب نیروی داوطلب، کارگروهی، تعریف گروه، ویژگی‌ها و شاخص‌های یک گروه، گروه‌سازی و کار گروهی، شناسایی و انتخاب اعضای گروه، ایجاد انگیزه در گروه، مسئولیت‌ها و نقش افراد، بررسی مهارت‌ها و توانایی‌ها، شیوه‌های مدیریت گروهی، رفتار گروهی، برخورد با تنش‌ها و اختلافات گروهی، سنجش و ارزش‌یابی کار گروهی، جانشین پروری

 
 

کارآفرینی فرهنگی

 
 

کانون‌های فرهنگی

 
 

آشنایی با کارکردها، فرایندها، نظریه‌ها و مدل‌های کارآفرینی

 
 

تاریخچه کارآفرینی و نظریات کارآفرینی، اصول کارآفرینی فرهنگی، استانداردهای بین‌المللی کارآفرینی، ویژگی‌های کارآفرینی، تفاوت کارآفرینی‌ یا اشتغال بر محوریت ایده و ریسک، خلاقیت و نوآوری، بنگاه‌های کوچک زودبازده، روش تدوین طرح تجاری (Business plan)، شیوه‌ی تامین منابع مالی، مدیریت کارآفرینی، امور بازاریابی.

 
 

مدیریت پروژه‌های دانشجویی

 
 

کانون‌های فرهنگی

 
 

مدیریت پروژه‌های دانشجویی

 
 

مفاهیم مدیریت پروژه، بایستگی‌های تدوین پروژه، فعالیت‌های آغازین پروژه، نیازسنجی، انتخاب مساله، تدوین پروژه، اجزای پروژه (مقدمه و بیان مساله، تنظیم اهداف، برنامه اجرایی، بودجه، زمانبندی)، ارزش‌یابی و پایش پروژه، پایداری پروژه، برنامه‌ریزی محدوده سازماندهی پروژه، اجرای پروژه، اختتام پروژه

 
 

مهارت‌های تشکیلاتی (1)

 
 

شورای صنفی

 
 

ارتقای توان مدیریت تشکیلاتی اعضای تشکل‌ها

 
 

مدیریت زمان، مدیریت بحران، اصول و روش برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، مدیریت حل تعارض

 
 

مهارت‌های تشکیلاتی (2)

 
 

شورای صنفی

 
 

توانمندسازی اعضای تشکل‌ها جهت تعامل و کار تشکیلاتی

 
 

اخلاق تشکیلاتی، آسیب‌های فعالیت تشکیلاتی، برقراری ارتباط مؤثر (جذب نیرو)، فن بیان و سخنرانی

 
 

رویکردها و رهیافت‌های مشارکتی در انجمن‌های علمی

 
 

انجمن‌های علمی

 
 

تبیین الگوی مشارکت‌پذیری در انجمن‌های علمی دانشجویی

 
 

تطور در سیر تاریخی و تکامل مفهوم مشارکت، تعریف مشارکت، انواع مشارکت و مصادیق آن (درک مفهوم مشارکت در شرایط زمانی و مکانی مختلف)، ویژگی‌ها و خصوصیات یک فرایند مشارکتی، اصول یک فرایند مبتنی بر مشارکت، درک مشارکت از نظر فردی، گروهی، سازمانی، نهادینه کردن مشارکت در انجمن‌های علمی و دانشجویی، شیوه‌ها و روش‌ها، جمع‌بندی.

 
 

اصول و شیوه برنامه‌ریزی

 
 

انجمن‌های علمی

 
 

آشنایی با مفاهیم و کسب مهارت لازم برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی

 
 

ضرورت برنامه‌ریزی، فرایند برنامه‌ر یزی، تعیین ماموریت، چشم‌انداز و اهداف، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی، تدوین استراتژی، پیاده‌سازی استراتژی، کنترل استراتژی، جمع بندی.

 
 

مدیریت پروژه

 
 

انجمن‌های علمی

 
 

آشنایی با مفاهیم و کسب مهارت تدوین و اجرای پروژه موفق

 
 

مفاهیم مدیریت پروژه، بایستگی‌های تدوین پروژه، نیازسنجی و انتخاب مساله و تدوین پروژه، اجزای پروژه (مقدمه و بیان مساله، تنظیم اهداف، برنامه‌ریزی اجرایی، بودجه، زمان‌بندی)، برنامه ارزش‌یابی و پایش پروژه، مطالعه‌ی موردی مدیریت کارگروهی (سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین، اصلاح، اجرا و ارزش‌یابی)، پروژه کارگاه آموزشی، آشنایی با نرم‌افزار کنترل پروژه)

 
 

مهندسی ارزش

 
 

انجمن‌های علمی

 
 

آشنایی انجمن‌های علمی با مفاهیم، برنامه‌ریزی و کاربردهای مهندسی ارزش

 
 

ارزش چیست؟ مهندسی ارزش چرا؟ مهندسی ارزش چگونه؟ فرمول مهندسی ارزش = کارآمد/ کارآیی/ اثربخشی، برنامه‌ریزی ارزش در انجمن‌های علمی دانشجویی، ارائه‌ی مهندسی ارزشی متناسب با رشته‌های علمی

 
 

مهارت‌های تشکیلاتی (1)

 
 

تشکل‌های اسلامی

 
 

ارتقای توان مدیریت تشکیلاتی اعضای تشکل‌ها

 
 

مدیریت زمان، مدیریت بحران، اصول و روش برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، مدیریت حل تعارض

 
 

مهارت‌های تشکیلاتی (2)

 
 

تشکل‌های اسلامی

 
 

توانمندسازی اعضای تشکل‌ها به منظور تعامل و کار تشکیلاتی

 
 

اخلاق تشکیلاتی، آسیب‌های فعالیت تشکیلاتی، برقراری ارتباط موثر (جذب نیرو)، فن بیان و سخنرانی

 
 

مدیریت بحران

 
 

هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی

 
 

آشنایی مسئولان دانشگاه‌ها با بحران‌های دانشگاه

 
 

مدیریت بحران از نگاه مدیریتی، مدیریت بحران از نگاه جامعه‌شناختی سیاسی، بحران از نگاه عملیاتی

 
 

فنون مذاکره و ارتباطات مؤثر

 
 

هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی

 
 

آشنایی با مبانی، لوازم و فنون مذاکره اثر بخش و ارتباط مؤثر

 
 

مقدمات ارتباط مؤثر، معیارهای شنیدن و سوال کردن، تبادل اطلاعات (برقراری تماس، انتقال اطلاعات، ابزارهای ارتباط)، توجیه مؤثر، ارتباط چهره به چهره، اهمیت مذاکره، اهداف و نتایج مذاکره‌ها، شاخصه‌های مذاکره اثربخش، گام‌های مذاکر، سبک‌های مذاکره، کنش‌گری میان گروهی، مذاکره و روابط فرهنگی و بین فردی، اخلاق مذاکره

 
 

برنامه‌ریزی راهبردی (1)

 
 

کارشناسان فرهنگی

 
 

آشنایی با مفاهیم و کسب مهارت لازم برای تدوین برنامه راهبردی گروه‌های کوچک فرهنگی

 
 

شناخت و تعریف مهندسی فرهنگی، چیستی راهبرد، ضرورت برنامه‌ریزی راهبردی، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی (تحلیل موقعیت و محیط داخلی و خارجی، گزینه‌های ممکن، ارزیابی اهداف، انتخاب اهداف، پیاده‌سازی اجرا)، تعیین ماموریت چشم‌انداز، اهداف و ارزش‌ها، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی، تحلیلSWOT، تدوین راهبرد، پیاده سازی راهبرد، کنترل راهبرد

 
 

برنامه‌ریزی راهبردی (2)

 
 

کارشناسان فرهنگی

 
 

اشنایی با اسناد فرادستی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

 
 

سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی، سند اهداف و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مصوبات فرهنگی برنامه‌ی چهارم توسعه، سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

 
 

برنامه‌ریزی راهبردی (1)

 
 

معاونان و مدیران فرهنگی

 
 

آشنایی با مفاهیم و کسب مهارت لازم برای تدوین برنامه راهبردی

 
 

شناخت و تعریف مهندسی فرهنگی، چیستی راهبرد، ضرورت برنامه‌ریزی راهبردی، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی (تحلیل موقعیت و محیط داخلی و خارجی، گزینه‌های ممکن، ارزیابی اهداف، انتخاب اهداف، پیاده‌سازی اجرا)، تعیین مأموریت چشم‌انداز، اهداف و ارزش‌ها، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی، تحلیلSWOT، تدوین راهبرد، پیاده‌سازی راهبرد، کنترل راهبرد

 
 

برنامه‌ریزی راهبردی (2)

 
 

معاونان و مدیران فرهنگی

 
 

و تطبیق فرصت‌ها، قوت‌ها، ضعف‌ها و تهدیدهایSWOT پیش روی مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها با اسناد فرادستی

 
 

بررسی مؤلفه‌های ساختاری و کارکردی فرا و درون دانشگاهی در مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها، بررسی و مطالعه‌ی نیازهای فرهنگی، جریان فرهنگی، آسیب‌شناسی فرهنگی و ظرفیت فرهنگی دانشگاه‌ها (اسناد فرادستی: چشم‌انداز 20 ساله‌ی جمهوری اسلامی، سند اهداف و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مصوبات فرهنگی برنامه‌ی چهارم توسعه، سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی)

 
 

روش‌های حل مسأله

 
 

عمومی

 
 

آشنایی با تعریف مسأله؛ مسأله‌شناسی و شیوه‌های حل مسأله

 
 

تعریف و ویژگی‌های مسأله، مواجهه با مسأله، حل گروهی مسأله، تکنیک‌های حل مسأله، شناخت ابعاد مسأله، آشنایی با فنون آماری (اصل پارتو و تحلیل استخوان ماهی)، تجزیه و تحلیل مسأله، جمع‌آوری اطلاعات، تقسیم اطلاعات، شناخت راه‌حل‌ها، تحلیل هزینه فایده، ارائه‌ی راه‌حل‌ها، ارزیابی نتایج، همکاری گروهی

 
 

فنون مذاکره و ارتباطات مؤثر

 
 

عمومی

 
 

آشنایی با مبانی، لوازم و فنون مذاکره اثربخش و ارتباط مؤثر

 
 

مقدمات ارتباط مؤثر، معیارهای شنیدن و سوال کردن، تبادل اطلاعات (برقراری تماس، انتقال اطلاعات، ابزارهای ارتباط)، توجه مؤثر، ارتباط چهره به چهره، اهمیت مذاکره، اهداف و نتایج مذاکره‌ها، شاخصه‌های مذاکره اثربخش، گام‌های مذاکره، سبک‌های مذاکره، کنش‌گری میان گروهی، مذاکره و روابط فرهنگی و بین فردی. اخلاق مذاکره

 
 

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::

ads
انجمن علمی مدیریت دولتی ایران Iranian Public Administration Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3705